onsdag den 14. januar 2015

Kampen mod vægten er i gang igen.

Jeg ved godt at det er enormt kliché, at starte vægttab når det nye år begynder, men jeg starter egentlig ikke, jeg hanker bare op i mig selv igen.


Sagen er jo den at jeg siden marts 2013 har tabt 25 kilo - taget nogle på, og tabt nogen igen, sådan er det. Men fakum er at jeg det sidste års tid er begyndt at spise sundere, og at jeg faktisk nyder det. Jeg har flere gange hørt mig selv brokke mig, hvis folk har købt lyst brød, hvide ris osv. 

Heldigvis er vi i min gruppe på kollegiet 4 personer der gerne vil tabe sig, og vi støtter hinanden så godt vi kan, og en af de ting vi har trumfet igennem er, at brød, ris, pasta osv skal være groft. For et års tid siden ville jeg have rynket på næsen af groft pasta, og gemt smagen væk i en halv liter sovs, i dag ser jeg mig selv tage groft ned fra hylden som det mest naturlige. Jeg siger ikke at jeg aldrig kunne finde på at spise hvid pasta, eller brød, for det smager altså liiidt bedre, men jeg er stolt af mig selv, og glad for at jeg er nået til et sted, hvor jeg faktisk spiser groft og salat - frivilligt. Den tror jeg sq ikke lige min mor havde set komme. ;) heh. 

Derudover er der også kommet en barsel vikar, her på kollegiet, og hun er lidt af en trænings fanatiker, heldigvis tager hun det med på arbejde, og har lavet trænings hold 1 - 2 gange om ugen, hvor vi mødes i kælderen, og træner sammen. Dem der vil være med, selvfølgelig. Første gang jeg var med var i går, og hold kæft hvor var det hårdt! Mine lår og mave muskler gør så ondt i dag, jeg kan næsten ikke rejse mig. Jeg er bare glad for at jeg ikke skal gå på trapper. Og så må jeg indrømme, at hold da op hvor er planken bare 1000 gange hårdere end jeg regnede med! 

Anyway, jeg har mad dag, og skal i gang med min pasta salat. 
Hvad skal I have til aftensmad? 

<3 Mette

3 kommentarer:

  1. Jeg tabte mig el del for 2 år siden, men pludselig faldt jeg i og har siden taget 22 kg på.. Så jeg er også igang med den sunde livsstil igen.. jeg vil gerne lære at bruge min sunde fornuft, så det øver jeg mig pt rigtig meget i.

    Jeg har faktisk også en gruppe på facebook som hedder Sundt, hvor vi deler alle de sunde ting.. det er ikke en vægttabs gruppen, men vi støtter hinanden, deler gode råd og inspiration..

    I dag har jeg lavet fyldte auberginer for første gang, mums det smagte godt.. kan anbefales.. :P

    Knus <3

    SvarSlet
  2. Det er også alt for nemt at falde i, når man har det dårligt, jeg har selv været der. Jeg har desværre en sød tand, og er dårlig til at huske at spise, før mit blodsukker er faldet og det bare skal gå hurtigt. Det er også en af de ting jeg øver mig i, og en af de ting der især er svære når man har det dårligt.

    Da vi gik ind i 2014 vejede jeg 127, og har 2 gange i løbet af året været nede på 122 kg. Så det er ikke meget min vægt er steget/faldet det sidste år, men det er stadigvæk nok til at det gør mig ked af det. Men du kender godt det der med kæreste aftner, og det er bare lidt hyggeligere med slik og kage end gulerødder og agurk. hehe.

    Jeg har faktisk været medlem af den gruppe i 100 år, men får den åbenbart ikke brugt. Der er så mange grupper at jeg har svært ved at følge med nogle gange, og bare tager det der kommer op på min forside, men jeg prøver om jeg kan huske at kigge ind engang imellem. Hehe :D

    knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay jeg vidste ikke du var medlem.. :D Hvis du har lyst er vi et par stykker som vejer os hver fredag derinde.. Det hjælper mig meget at jeg der skal stå lidt til regnskab. :P

      Slet

Tak for din kommentar. Jeg vil svare hurtigst muligt :)